ISO 10002 Müşteri Şikayetleri Standardı “Müşteri şikayetleri değerlidir” sözcüğünü kesinlikle defalarca duymuş ya da okumuşsunuzdur. Bunu biliriz fakat müşteri şikayetlerinden ne türlü fayda sağlanacağını bilemeyiz.
ISO (International Organization for Standardization) tarafından 2004 senesinde yayınlanan ISO 10002 standardı, firmalardaki şikayetlerin nasıl giderileceğine yönelik bize rehberlik etmektedir.
Aralık 2006 yılı itibarı ile Türkçe’ye de tercüme edilen standart, son senelerde uluslar arası alanda da, Türkiye’de de çok fazla alaka görmekte ve bu ölçüte göre düzen kuran ve belgelendirmeye giden işletme adeti hızla artış göstermektedir.

ISO 10002 Müşteri Şikayetleri Standardı

ISO 10002 Müşteri Şikayetleri Standardı

 

ISO 10002 Müşteri Şikayetleri Standardı

Bu standarta göre açılan şirketlerin düzenleri belgelendirmesi yalnızca işletme içinde yarar sağlamak nedeniyle düzenlenmiyor tabii ki. ISO 10002 düzenini ve belgesini edinmiş olduğunuzu alıcılarınıza duyurmak, onlara verdiğiniz önemi göstermek için de alınabilir.
Bu belgeye sahip olmak, şirketler için büyük bir çekişme üstünlüğü de sağlamaktadır. Meşakkatli çekişme koşullarında, bir adım öne geçmek için iyi bir yöntemdir.


[yukarı]

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir