Analiz Finansal Raporlama

Muhasebe sisteminin üretmiş olduğu muhasebe bilgileri işletme içi ve işletme dışı gruplara mali tablolar vasıtasıyla iletilirler. Tüm ilgililer işletmenin faaliyet ve sonuçları ile ilgilenmekte ve bu konuda sağlıklı ve güvenilir bilgi sahibi olmak istemektedirler. İşletmenin faaliyet ve sonuçları konusunda bilgi kaynağı ise o işletmenin muhasebe kayıt ve belgeleri ile bunlara dayanılarak hazırlanmış mali tablolardır.

Bu tablolar muhasebe sürecinin ilk ürünleridir. Daha sonraki aşamada, söz konusu mali tabloların daha önceki dönem tablolarıyla karşılaştırılması ya da çeşitli analiz teknikleri uygulanması suretiyle bilgilerdeki değişmelerin izlenmesi ve yorumlanması gelir. Mali tabloların yorumlanması, işletmenin geleceğine ilişkin kararların alınmasında en önemli yol göstericidir.
Neden  finansal tablolar analiz edilmelidir?
  • Finansal tablolarda yer alan bilgiler finansal bilgi kullanıcılarının alacakları kararlarda yeterli bilgiyi sağlayamayabilir.
  • Örneğin İşletme ortakları, koydukları sermayenin korunup korunmadığı ile yapmış oldukları yatırımlarının karlılığını, yöneticiler işletmenin başarı durumunu ve faaliyetlerin verimliliğini, kredi verenler ve satıcılar işletmenin borç ödeme gücünü görmek isterler ve devlet ve kamu gibi diğer bilgi kullanıcıları da kendi menfaatleri noktasında işletmeyi tanımak isterler.
  • Bilanço ve gelir tablosunda yer alan bilgiler o dönemin bilgilerini genel hatlarıyla gösterir. Aynı zamanda bu finansal tablolarda yer alan bilgiler HAM bilgilerdir birçoğu kendi başına pek bir anlam ifade etmez.
  • Sadece finansal tablolardaki bu ham bilgilerle KISITLI bir bilgiye ulaşabiliriz.
  • Bunun için finansal tablolardaki verilerin analiz edilip yoruma tabi tutulması gerekir. Böylece hem işletmenin geçmişi hakkında bilgi sahibi olunabilir hem de işletmeyle ilgili geleceğe yönelik kararlar alınabilir.

Bordrolama Hizmeti

Personel ile ilgili yasal sorumlulukların yerine getirilmesi, kayıtların ilgili kanun ve kurallara uygun olarak tutulması, işletmeler için hayati önem taşımaktadır.

Sürekli değişen mevzuatın karmaşıklığı ve düzenlenmesi gereken evrakların sayıca çok olması nedeniyle sıkıntılar yaşanmakta ve aşılması zor mali yüklerle karşılaşılmaktadır.
Söz konusu kayıtların ve belgelerin doğru olarak tutulması  tecrübeli ve bilgili çalışanlarla sağlanabilmektedir. Her firmanın,  bu özelliklere sahip  çalışanı istihdam etmesi mümkün olamadığından Bordrolama hizmeti satın almak seçeneği her geçen gün daha çok rağbet görmektedir.
Hizmet kapsamında yapılanlar ana hatlarıyla şöyle özetlenebilir;
  • Şirketlere ait aylık ücret bordrolarının şirketten alınan verilere uygun olarak hazırlanması, ödenekler, kesintiler, sigorta, vergi, net ücret hesaplamalarının yapılması ve bordroya ilişkin her türlü raporun hazırlanması,
  • Personel Özlük Dosyalarının hazırlanması ve muhafazası.
  • Personele ait ücret bordrolarının sahiplerine iletilmesi (e-mail yoluyla yada kapalı zarfla elden)
  • Aylık bordro giderlerinin; şirketlerin belirlediği maliyet merkezlerine uygun olarak dağıtılması, muhasebe kayıtlarının hazırlanması,
  •  Yıllık izin ve satış primlerinin takibi ve yıllık izin defterlerinin tutulması,
  •  SSK bildirgelerinin ve Gelir vergisi (stopaj) beyannamelerinin hazırlanması, tahakkuklarının alınması, müşterinin bilgilendirilmesi,
  •  Merkez, işyeri ve/ veya şubeye ilişkin Vergi Daireleri, SSK ve Bölge Çalışma Müdürlükleri açılış işlemlerinin yapılması, sicil numarası alınması,
  •  Resmi kurumlara verilmesi gereken her türlü dönemsel bildirge ve listelerin hazırlanması,
  •  Personele ait vizite kağıdı düzenlenmesi, izin, bordro ve personel giriş-çıkış bilgilerinin personele gönderilmesi,
  •  İşe giriş sigorta bilgilerinin hazırlanması, işten ayrılışta hesaplanması gerekli her türlü tazminat ve ücret gibi hesaplamaların yapılması ve insan kaynakları yönetiminin onayı ile bankaya iletilmesi,
  •  İşten ayrılan personele verilmesi gereken belgelerin hazırlanması, imzalatılması gereken ibraname gibi belgelerin düzenlenmesi,
  •  Bordrosu tutulan şirketlere İş Yasaları ve uygulamaları konusunda danışmanlık verilmesi, sirküler yolu ile şirketlerin uygulamalar ve yasal değişiklikler konusunda bilgilendirilmesi,

Tanıtım ve Reklam Desteği

faq

DEVLET DESTEKLERİ

BELGELENDİRME

MUHASEBE SİSTEMLERİ

YÖNETİM DANIŞMANLIĞI

İşyeri Açılış Desteği

İşyeri Açılış Desteği

İşyeri Açılış Destekleri;

Çeşitli kamu kurumları ve destek ajansları;  işyeri sahibi olmak isteyen girişimci adaylarına bu hayallerini gerçekleştirebilme imkanı sunuyor.

Bu desteklerden birini talep etmeniz ve gerekli şartları yerine getirmeniz halinde  işyeri açılış masrafları, işyeriniz içine gerekli ekipmanların temin giderleri ve kuruluştan sonra karşılaşacağınız giderler için geri ödemesiz 30.000 TL ve geri ödemeli 70.000 TL destek  almaya hak kazanabilirsiniz.

Destek Konusunda Sunacağımız Danışmanlık Hizmetleri;

  • Destek konusunda geniş kapsamlı bilgi paylaşımı,
  • Destek konusunda yapılması gereken işlemler konusunda danışmanlık.

Teklif İsteyin