Avrasya Gümrük Birliği Belgeleri

Avrasya Gümrük Birliği Belgeleri

Avrasya Gümrük Birliği; Rusya, Kazakistan ve Belarus tarafından kurulan Avrupa Birliği benzeri ekonomik topluluktur. Topluluğa daha sonra Kırgızistan, Tacikistan ve Özebekistan’da dahil olmuştur.

Kurulan bu birlik Avrupa Birliğin’de bulunan CE İşareti benzeri bir işaret ile ülkelere ihracat yapmayı zorunlu kılmışlardır. Bu belgeye ve işarete EAC Belgesi ya da EAC işareti denmektedir.

Birlik ülkelerine ihracat yapmak ve birlik içerisinde ürünlerin ticaretini yapmak için belge ve işarete sahip olmak gerekiyor. Belge ya da işarete sahip olan ürünlerin topluluk standartlarına uygun olduğunu ve toplum sağlığına zararı olmadığını gösterir.

İhracat yapacağınız ürünler için belge başvurusunda bulunmak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.  Belge çıkartma süreci bazı ürünlerde bir ayı bulmakta olup ihracat öncesinde lütfen bizimle iletişime geçiniz.

SASO Belgesi Nedir?

SASO Belgesi Nedir?

SASO Belgesi Nedir?

SASO Belgesi, Suudi Arabistan’a  yapılacak ihracatlar için sevkıyat öncesi gözetim raporu belgesidir. Amacı Suudi Arabistan’a yapılacak ihracata ait ürünlerin Suudi Arabistan ülke standartlarına uygun olup olmadığı ve ürünlerin proforma faturaya uygun olup olmadığının sevkıyat yola çıkmadan önce incelenmesidir.

Belge alımı için ürünlerin henüz Türkiye’den ayrılmamış olması gerekmektedir. Ürün denetimi için ürünlerin fotoğrafları ve kalite belgeleri denetçimiz tarafından yerinde incelenecek ve uygunluk onayı verilecektir.

Belgenin teslim süresi evrakların tam olarak tarafımıza ulaşmasından sonra 2-3 gündür. SASO Belgesi olmayan ürünlerin Suudi gümrüklerinden geçmeleri zor olup, gümrükte sorun yaşamamak adına ihracatı göndermeden önce bizimle iletişime geçmenizi tavsiye ediyoruz.

Konu hakkında daha azla bilgi için ve fiyat teklifi talepleriniz için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

 

 

SASO Belgesi İçin Gerekli Evraklar

SASO Belgesi İçin Gerekli Evraklar

SASO Belgesi İçin Gerekli Evraklar

Suudi Arabistan’a yapılacak ihracatlarda zorunlu olan SASO Belgesi almak için firmaların aşağıdaki evrakları ve bilgileri hazır bulundurmaları gerekmektedir.

  • Şirketinizin Adı
  • İletişim Bilgileriniz
  • Proforma Fatura
  • Ürünlerinize ait varsa kalite belgeleri
  • Şirketinize ait varsa İSO Belgeleri

Bu belge ve bilgiler tarafımıza ulaştırıldıktan sonra sizden denetim için bir tarih talebimiz olacak. Bu tarihin belirlenmesinden sonra ihracat yapılacak ürünlerin verdiğiniz bilgilerle doğruluğu incelenecek ve SASO Belgesi alımı için bir sorun yoksa belgeniz düzenlenecektir.

SASO Belgesi için gerekli evraklar listesinde bulunan evrak ve bilgilerden eksik bulunması durumunda denetimi ve belgelendirme süresi uzayacaktır.

Konu hakkında daha fazla bilgi almak için fiyat teklifi talepleriniz için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

 

Teknogiriş Sermayesi

Teknogiriş Sermayesi

Teknogirişim Sermayesi Nedir?

Teknogirişim Sermayesi  Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun kapsamında yüksek öğretim mezunu ve nitelikli olan gençlerin yeni fikir ve projelerini ülkeye katma değer katacak girişimlere  dönüştürülmesini hedefleyen bir devlet desteğidir.  Destek örgün öğretim üniversite bölümlerinden bir sene içerisinde mezun olabilecek öğrenciler , yüksek lisans veya doktora öğrencisi ya da lisans, yüksek lisans veya doktora derecelerinden birini ön başvuru tarihinden en çok beş yıl önce almış kişilerin başvurabileceği bir destektir.

Teşvik verilmesi  uygun bulunan girişimcilere, işletmesini kurmasından sonra , teminat alınmaksızın ve hibe olarak en fazla 100.000 TL destek verilecektir. Destek süresi bir senedir.

Sanayi Bakanlığı Teknogirişim Destek başvuru koşulları ve kimler yararlanacak?

  • Programa üniversitelerin örgün öğrenim veren, herhangi bir lisans programından bir yıl içinde mezun olabilecek durumdaki öğrenci, yüksek lisans veya doktora öğrencisi ya da lisans, yüksek lisans veya doktora derecelerinden birini ön başvuru tarihinden en çok 5 yıl önce almış gerçek kişiler başvurabilmektedir.
  • Bir yıl içinde mezun olabilecek durumdaki öğrenciler, mezun olacakları üniversitenin yetkili birimlerinden Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı adına düzenlenen, bu durumu belirten bir yazı alacaklardır.
  • Ön başvuru tarihinden en çok beş yıl önce mezun olmuş kişiler ise mezun oldukları üniversitelerden aldıkları çıkış belgesinin veya diplomanın aslı gibidir onaylı bir kopyasını (üniversitelerinden de aslı gibidir onaylatabilirler) başvurularına ekleyeceklerdir.
  • Destekten faydalanması uygun bulunan iş fikri sahipleri işletmelerini, kabul yazısının Bakanlık tarafından kendilerine tebliğ edilmesini sonra kuracaklar ve bu işletmeyi tek başına temsil ve ilzama yetkili olduklarını Ticaret Sicil Gazetesi ile belgelendirecekler.
  • Kurulu bir işletme üzerinden yapılan iş fikri başvuruları değerlendirmeye alınmayacaktır.

Sanayi Bakanlığı Teknogirişim Desteğin süresi ve miktarı ne kadardır?

  • Destekleme süresi 12 aydır. Desteklenmesine karar verilen iş fikirlerinin giderlerine uygulanacak en yüksek destek miktarı teminat alınmaksızın ve hibe olarak 100.000,00TL’dir.

Sanayi Bakanlığı Teknogirişim Desteklenecek gider kalemleri nelerdir?

  • ​​Makine, donanım, yazılım ve yayın giderleri,
  • Sarf malzemesi giderleri
  • Personel giderleri,
  • Hizmet alımı ve danışmanlık giderleri (Toplam bütçenin %20’sini geçemez),
  • Genel işletme giderleri.

Tekno Girişim Şirket Kuruluşu ve Teknogirişim hakkında bilgi almak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Saso-belgesi

SASO Belgesi Nasıl Alınır?

SASO Belgesi, Suudi Arabistan’a ihracat yapacak ihracatçıların ihracat öncesi alması zorunlu olan bir belgedir. Bu belgeyi almak için Suudi Arabistan devleti çeşitli kurum ve şirketleri yetkilendirmiştir. TÜV, TSE, İntertek gibi kurumlar Türkiye’de bu belgeyi vermek için yetkilidir. Şirketimiz belgeyi alabilmeniz için gerekli olan denetim işlemleri konusunda yetkili olup, belge çıkartma konusunda da hizmet vermektedir.

Belgeyi alabilmek için öncelikle bize mail yoluyla ( kalite@sosyalsirket.com.tr ) aşağıdaki bilgileri ulaştırmanız gerekmektedir.

  • Şirketinizin Adı
  • İletişim Bilgileriniz
  • Proforma Fatura
  • Ürünlerinize ait varsa kalite belgeleri
  • Şirketinize ait varsa İSO Belgeleri

Bu evrakları bize ulaştırdıktan sonra size Belge + Denetim fiyat teklifimizi göndereceğiz. Kabul etmenizin ardından denetim için bir gün belirleyerek ürünlerinizi yerinde denetleyeceğiz. Gönderdiğiniz kalite belgeleri ve proforma faturaya ürünleriniz uygunsa bir rapor düzenleyip SASO Belgesi hazırlayacağız.

İşlem ortalama 3-4 gün sürmektedir ve denetim yapabilmemiz için ürünlerin inceleyebileceğimiz şekilde muhafaza etmeniz gerekmektedir.  Konu hakkında daha ayrıntılı bilgi için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Fransa Kurumsal Danışmanlık

Fransa Kurumsal Danışmanlık

Şirketimizin Fransa’da şirket kuruluşu, marka ve patent başvurusu, şirket kuruluşu, ihracat belgeleri ve ticari konulardan danışmanlık hizmeti vermektedir. Danışmanlık hizmetimizi Fransa’da bulunan profesyonel çözüm ortaklarımız aracılığı ile sunmaktayız.

Fransa Hakkında

  • Para Birimi: EURO
  • Kurumlar Vergisi Oranı:  %33,33
  • KDV: %20 , %10 ve %5,5
  • Vergilendirme: Yıllık
  • Türkiye ile çifte vergilendirme anlaşması: Var
  • Şirketleşme Türleri; Limited Liability Company ( Limited Şirket Benzeri )  ve Joint-Stock Company ( Anonim Şirket Benzeri )
  • Zorunlu Sermaye Tutarı : Limited Liability Company:  1 EURO, Joint-Stock Company: 37.000 EURO
  • Defter Tutmak: Zorunlu
  • Şirket Kuruluş Süresi: 4 Hafta

Fransa’da şirket kurmak ya da Fransa’da şube aşmak isteyen şirket ve gerçek kişiler için profesyonel danışmanlık hizmeti sunmaktayız. Bu hizmetlerimize kuruluş öncesi Türkiye’de yapılması gereken işlemler ve Fransa’da kuruluş için gerekli işlemler dahildir. Bünyemizde bulunan ve çözüm ortağı olarak birlikte çalıştığımız Türk ve Fransız mali müşavirler ile avukatlar sayesinde sorunsuz olarak yatırım planlarınız konusunda sizlere yardımcı olmaya çalışıyoruz.

 

Bilişim Sektöründe bulunan şirketlerin uluslararası pazara açılabilmeleri amacıyla Ekonomi Bakanlığı tarafından Döviz Kazandırıcı Hizmet Ticaretinin Desteklenmesi kapsamında teşvik sağlanmaktadır. Bu sektörde bulunan şirketlerin kullanabileceği destekler aşağıdaki gibidir.

Bilişim Sektörü Raporlama Desteği

Bilişim sektöründe yer alan şirketlerin uluslararası kanunlar ve yapacakları yatırım konularında alacakları ya da satın alacakları raporlar için ödeyecekleri giderler destek kapsamındadır. Bu destek %60 oranında ve yıllık 100.000 ABD Doları tutarındadır.

Bilişim Sektörü Bilgisayar Oyunları Desteği

Bilgisayar oyunlarının yurt dışında pazarlanmasına yönelik pazara giriş giderleri bir bilgisayar oyunu için 1 (bir) kez olmak üzere %50 oranında ve en fazla 100.000 ABD Doları tutarında karşılanır.

Destek kapsamında olan giderler;

  • Oyun geliştirmeye yönelik yazılım ve lisans satın alma giderleri,
  • DVD hazırlık giderleri,
  • Görsel, yazılı ve işitsel medya ile internette yapılan reklam giderleri,
  • Bilgisayar oyunu için hazırlanan internet sitesinin giderleri

Bilişim Sektörü Uygulama ( Application) Desteği

Bilişim şirketlerinin tablet bilgisayarlar, cep telefonları veya mobil cihazlarda kullanılmak üzere üretilen bilgisayar uygulamalarının, yurt dışı satışına yönelik olarak yaptıkları komisyon giderleri; uygulama başına %50 oranında ve en fazla 50.000 ABD Doları tutarında karşılanır.

Bu madde kapsamında uluslararası tüketiciye yönelik olan ve yabancı dilde üretilen uygulamalar desteklenebilir.

Bilişim Sektörü Yurt Dışı Tanıtım Desteği

Yurt dışında düzenlenen fuar, kongre, konferans ve/veya bağımsız tanıtım programı kapsamında yapılan tanıtımlara ilişkin sponsorluk, reklam, tanıtım, danışmanlık, katılım ve organizasyon giderleri; bilişim şirketleri için %50 oranında ve yıllık toplam en fazla 300.000 ABD Doları tutarında karşılanır.

Destek kapsamında olan giderler;

  • Fuar, kongre ve konferans ve/veya bağımsız tanıtım programı kapsamında yapılan sponsorlukların giderleri,
  • Tercümanlık giderleri (sadece yapılan görüşme ve tanıtım faaliyeti kapsamında iletişim sağlanmasına yönelik çeviri giderleri),
  • Seminer, konferans, toplantı ve ikili görüşme organizasyon giderleri (yer kirası, ilgili teknik araç ve gereçlerin kira giderleri, yemek ve ikram giderleri, vb.)
  • Görsel, yazılı ve işitsel tanıtım giderleri,
  • Halkla ilişkiler hizmeti giderleri,
  • Fuar, kongre ve konferanslara katılım maliyeti,
  • Katalog, broşür ve tanıtım malzeme giderleri,
  • Danışmanlık giderleri,
  • Yabancı dilde internet sayfası tasarım giderleri.

Not: Halkla ilişkiler hizmeti giderlerinin kapsamına organizasyonun zaman, mekân ve etkinlikler açısından araştırma, koordinasyon ve planlamasına yönelik hizmet giderleri, eşleştirme hizmet giderleri ve reklam kampanyalarına yönelik hizmet giderleri girmektedir. Yurt dışında gerçekleştirilen görsel, işitsel ve yazılı tanıtım faaliyetlerinin kapsamına radyo, televizyon, dergi, reklam panoları ve internet sitelerinde yapılan reklamlar, özel gösterim/show, defile, lansman ve konser harcamaları da dahil her türlü reklam ve tanıtımlar girmektedir.

Bilişim Sektörü Yurt Dışı Organizasyon Desteği

Bilişim şirketleri ve işbirliği kuruluşlarının yurt dışında düzenlenen fuar, kongre veya konferanslara ilişkin katılım maliyetleri; etkinlik başına %70 oranında ve en fazla 15.000 ABD Doları tutarında karşılanır. Yıllık toplam 10 destekten faydalanılabilinir.

Bilişim Sektörü Arama Motoru Desteği

Bilişim şirketleri ve işbirliği kuruluşlarının arama motorlarında yapacakları, arama ağı reklamları da dâhil olmak üzere reklam ve tanıtım giderleri; %50 oranında ve bilişim şirketi veya işbirliği kuruluşu başına yıllık en fazla 100.000 ABD Doları tutarında karşılanır.

Desteklenen arama motorları;

  • Google
  • Yahoo
  • Yandex
  • Baidu

Bilişim Sektörü Yurt Dışı Kira Desteği

Bilişim şirketlerinin doğrudan veya yurt dışında faaliyet gösteren şirketleri ya da şubeleri aracılığıyla açtıkları birimlerin kira giderleri 4 (dört) yıl süresince karşılanır. Bu madde kapsamında; bilişim şirketleri her bir birim başına %60 oranında ve yıllık en fazla 200.000 ABD Doları tutarında desteklenir.

Bilişim Sektörü Belgelendirme Desteği

Bilişim şirketlerinin uluslararası teknik mevzuata uyum sağlamak veya yurt dışı pazarlara girmek amacıyla aldıkları belge, sertifika veya akreditasyonlara ilişkin aşağıda belirtilen giderler; her bir belge, sertifika veya akreditasyon türü için %50 oranında ve en fazla 50.000 ABD Doları tutarında karşılanır.

  • Müracaat ve doküman inceleme giderleri,
  • Belgelendirme tetkik giderleri,
  • Belge kullanım ücretleri,
  • Kayıt ücretleri,
  • Danışmanlık giderleri,
  • Gözetim giderleri,
  • Yenileme giderleri.
  • Tercümanlık giderleri.

Destek kapsamında olan belgeler;

  • ALLIED QUALITY ASSURANCE PUBLICATIONS (AQAP)
  • CAPABILITY MATURITY MODEL INTEGRATION (CMMI)
  • ISO/IEC 27000 SERİLERİ
  • ISO/IEC 20000
  • ISO/IEC 9126
  • IEEE 1471
  • PROJECTS IN CONTROLLED ENVIRONMENTS 2 (PRINCE2)
  • PMI
  • PMP
  • ISO/IEC 15408 –Common Criteria
  • ISO 9241-151
  • ISO/IEC 19790 & ISO/IEC 24759
  • ISO/IEC 15504
  • ISO/IEC 25051
  • AS9100
  • İHE-The Integration Statement

Bilişim Sektörü Danışmanlık Desteği

Bilişim şirketlerinin Bakanlığın ön onay verdiği konularda satın aldıkları danışmanlık hizmetlerine ilişkin giderler %50 oranında ve yıllık en fazla 200.000 ABD Doları tutarında karşılanır. Bilişim şirketleri pazarlama stratejisi, akreditasyon, yurt dışı pazar yapısı konularında danışmanlık hizmeti alabilirler.

Konu hakkında sorularınız için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

 

Limited Şirket Kuruluşu

Limited Şirket Kuruluşu

Limited Şirket Kuruluşu

Öncelikle yatırım planlarınız için en uygun kuruluş türü için profesyonel bir yardım talep ediniz. Mali Müşaviriniz yapacağınız işi göre size Limited, Anonim, Gerçek Kişi ya da diğer şirket türlerinden birisini tavsiye edecektir. Konu hakkında bizden tavsiye almak isterseniz lütfen 0212 555 00 07 No’lu telefondan bize ulaşınız.

Limited Şirket Kuruluşu İçin Gerekli Evraklar;

Limited Şirket Kuruluşu ticaret odası için hazırlanması gereken evraklar;

  • Ana Sözleşme; Ana sözleşme şirket hakkında bütün bilgilerin yer aldığı ve uyulması gereken belli  formatı olan belgedir. Ana sözleşme hazırlamak için şirket kuruluşu ve yapısı  hakkında bilginiz olması gerekir. Ana sözleşmede şirketin unvanın ne olacağı, şirketin adresi, şirketi kimler temsil edecek, şirket hangi işleri yapacak gibi önemli konular bulunmaktadır. Bu bölümlerde yapacağınız bir hata size daha sonra artı bir maliyet olarak geri dönecektir. Şirket kuruluşu için 2 noter onaylı 3 fotokopi olarak toplam 5 adet ana sözleşme olması gerekir.
  • İmza Beyannamesi; İmza beyannamesi şirket müdürü olacak kişilerin noterden çıkartmaları gereken ve içerisinde şirket unvanı bulunması gereken belgedir.  Şirket kuruluşu için 2 adet noter onaylı olması gerekli
  • DilekçeŞirket müdürlerinin tamamı tarafından imzalanmalı, vekaleten imzalanmış ise vekaletin aslı veya onaylı sureti eklenmeli, Şirketin bağlı olacağı vergi dairesi belirtilmeli, ekindeki evrak dökümünü içermelidir. Dilekçede şirketin unvanı sermayesi merkezi açılış tarihi ve bu tarihteki gerçek faaliyetinin konusu NACE koduyla birlikte açıkça gösterilmeli ve bu bilgilerin doğru olduğu aksinin tespit edilmesi durumunda sorumluluğun dilekçeyi imzalayan kişi ya da kişilere ait olduğu yazılmalıdır.
  • Kuruluş Bildirim Formu: Gerekli bölümler doldurularak yetkili tarafından imzalanmalıdır. 3 adet, yabancı ortak var ise 4 adet düzenlenmeli.
  • Kurucular Beyanı: Kurucular tarafından imzalanmalı.
  • Oda Kayıt Beyannamesi: Yetkililerce İmzalanmalı, ortakların resimleri yapıştırılmalı.
  • Ortaklara ait vesikalık fotoğraf

Not: Yabancı ortakların Türkçe tercümeli  noter onaylı pasaport örnekleri, vergi dairesinden alınacak vergi numarası veya yabancılara mahsus kimlik numaralarını gösteren belge ayrıca Türkiye’de ikamet ediyor ise noter onaylı ikamet tezkeresi. Yurt dışında ikamet eden Türk vatandaşları için; yurt dışında çalıştığına veya oturduğuna dair o ülkenin ilgili makamlarından alınan belge gereklidir.

Limited Şirket Kuruluşu vergi dairesi için hazırlanması gereken evraklar;

  • Kira Kontratı ; Kira kontratı üzerinden Damga vergisi Ödenecek.
  • Sicil Tasdiknamesi; Ticaret Odasında tescil işlemi sonrası verilecek
  • İşe Başlama Bildirimi; Gerekli bölümler doldurulacak ve imzalanacak.
  • Noter Onaylı Kimlik Fotokopisi: Vergi dairesi talep edebilir.

Limited Şirket Kuruluşu hakkında bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

0212 555 00 07 – 0850 885 02 52 

EAC Belgesi

EAC Belgesi

EAC Belgesi Nedir?

1 Ocak 2010 tarihinde Rusya , Kazakistan ve Beyaz Rusya birlikteliğinde Avrupa Birliği’ne bir alternatif olarak kurulan Avrasya Birliği, Avrupa Birliğinde bulunan Gümrük Birliği benzeri bir oluşumu bu yeni oluşumda da hayata geçirdiler. Avrasya Birliği üyesi olan ülkeler bu birlik kurulmadan önce kendi ürün standartları mevcuttu ( GOST R, GOST K vb. ). Yeni kurulan Gümrük Birliği ile ülkelerin ayrı ayrı sahip oldukları düzenlemeler birlik tarafından tekrar düzenlendi ve tek bir çatı altında toplandı. Bu yeni standartların genel adı EAC Belgesi ( EAC Mark )’dir.

EAC Belgesi, ihracat esnasında gümrüklerde ve iç pazarda satış yapılırken kontrol kapsamındadır. Bu belgeye sahip olmayan ürünlerin ülkeye girişleri ve yerel pazarda satışları yasaklanmıştır.

Belge alım süreci ve fiyat teklifleriniz için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

 

 

Kazakistan’ın Avrasya Gümrük Birliği’ne katılması ile bu ülkeye yapılacak ihracatlarda ürünler Gümrük Birliği standartlarına uygun olması koşulu aranmaktadır. Bu koşula uygunluğunu EAC Belgesi ile firmalar kanıtlayabilecek.

2015 yılında Kazakistan’a  ihracat yapacak firmaların ürünlerinin yeni düzenlemeden etkilenip etkilenmediğini, gümrükte sorun yaşamamak adına kontrol ettirmeniz gerekmektedir.

EAC Belgesi

EAC Belgesi

Aşağıda listelenen ürünler EAC Belgesi kapsamına alınmış ürünlerdir ve Rusya gümrüklerinde bu ürün grupları için Gümrük Birliği Sertifikası ya da Gümrük Birliği Deklarasyonu istenecektir.

EAC Belgesi Kapsamı

  • Alçak Gerilim Ekipmanları
  • Ambalaj
  • Çocuklar ve Gençler İçin Tasarlanmış Ürünler
  • Oyuncak
  • Kozmetik ve Parfüm
  • Makine ve Teçhizat
  • Asansör
  • Patlayıcı Ortamlarda Çalışma İçin Ekipmanları
  • Otomobil ve Havacılık Benzin, Motorin, Deniz ve  Jet Yakıtı ve Fuel Oil
  • Tahıl
  • Gazla Çalışan Araçlar
  • Hafif Sanayi Ürünleri
  • Tekerlekli Araçlar
  • Kişisel Koruyucu Ekipmanlar
  • Teknik Araçların Elektromanyetik  Uyumu
  • Gıda Ürünleri
  • Sebze ve Meyve Suyu
  • Yağ ve Petrol Ürünleri
  • Mobilya
  • Diyet Besinler
  • Gıda Katkı Maddeleri ve Tatlandırıcılar
  • Tarım ve Orman Traktörleri ve Römorkları
  • Basınçla Çalışan Ekipmanlar
  • Süt ve Süt Ürünleri
  • Et ve Et Ürünleri

Belge hakkında sorularınız ve fiyat teklifi talepleriniz için lütfen bizimle iletişime geçiniz.